خوش آمدید

تفاوت بین save و save as

چهارشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۰۳:۱۳ ب.ظ

نرم افزار ها برای ذخیره سازی فایلها دو دستور دارند : Save و Save As . این دو دستور کار یکسانی را انجام می دهند اما یکسری تفاوتهای خیلی مهم دارند که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

Save:  هر وقت که یک فایل را ایجاد و یا ویرایش می کنید باید از دستور Save برای ذخیره سازی تغییراتتان استفاده کنید. شما معمولا همیشه باید از این دستور برای ذخیره کردن تغییرات استفاده نمایید. در اولین باری که یک فایل را ذخیره می کنید باید برای آن یک نام و همینطور یک مسیر برای ذخیره سازی تعیین نمایید. در دفعات بعدی شما تنها کافی است تا دکمه Save را بزنید و اطلاعات شما در همان فایل و همان مسیری که بار اول تعیین کردید ذخیره شده و جایگزین فایل قبلی می شود.

 Save As: این دستور باعث می شود تا فایل اصلی شما دست نخورده باقی بماند و در عوض یک کپی جدید از آن ایحاد گردد. هر بار که این دستور را اجرا کنید دستگاه یک نام برای فایل و همینطور یک مسیر برای ذخیره سازی فایل از شما می خواهد. در بعضی برنامه ها با استفاده از این گزینه میتوان یک فرمت جدید برای فایل نیز در نظر گرفت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۱۴
محمد احمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی